FAQ - Strefa Nauczyciela

Najczęściej zadawane pytania

Tak! Z naszej platformy mogą korzystać nauczyciele z całej Polski. Możesz do nas dołączyć jeśli uczysz w publicznej placówce, prywatnej szkole językowej lub jesteś indywidualnym twórcą językowym (np. korepetytorem).
Tak! Uczestnictwo w programie Lingos oraz ewentualna rezygnacja z uczestnictwa nie wiąże się z żadnymi kosztami dla szkół, nauczycieli czy uczniów. Na naszej platformie nie ma żadnych ukrytych opłat. Aktualnie głównym źródłem przychodu jest sprzedaż Pakietów Premium dla chętnych uczniów, rozszerzających naukę o dodatkowe opcje w aplikacji i nowe zestawy fiszek.
Sprawdź inne zakładki na swojej poczcie, np. “SPAM” i ”Oferty”. Maile lubią się tam czasem zawieruszyć.;) Jeśli po dokładnym przeszukaniu poczty wciąż nie widzisz maila, poinformuj nas o tym na info@lingos.pl. Pomożemy!
Wszystkie podręczniki znajdziesz w zakładce "Strefa Nauczyciela" lub "Strefa Ucznia / Rodzica" - w "Bazie Wiedzy". W nich umieściliśmy dokładne instrukcje związane z rejestracją, logowaniem, dodawaniem klas i słów, testami oraz raportami. Koniecznie zajrzyj do podręcznika dla nauczyciela. :) Zachęcamy do przesłania pozostałych isntrukcji uczniom i ich rodzicom.
W wersji podstawowej, uczniowie uczą się wyłącznie z materiałów przekazanych przez nauczyciela. Dzięki Pakietowi Premium zyskują dostęp do nieograniczonej puli słów i zwrotów automatycznie przydzielanych przez inteligentny system powtórek. Dzięki temu mogą uzupełnić braki w wiedzy lub poznawać słowa wykraczające poza program szkolny. Co więcej, uczniowie mogą wykonywać nielimitowaną liczbę lekcji dziennie. Zachęcamy każdego nauczyciela, do przybliżenia oferty swoim uczniom i ich rodzicom. To świetna opcja dla uczniów zdolnych, jak i tych, którzy potrzebują solidnej powtórki. Pakiet Premium uczniowie mogą aktywować w swoim panelu za pomocą kilku kliknięć. Koszt to ok. 7.50 zł miesięcznie (w zależności od wybranego pakietu).
Nie. Wybierz tylko jeden ze sposobów dodawania uczniów do swojej klasy (loginy albo link). Gdy wykorzystasz dwa sposoby, uczniowie zostaną wprowadzeni do systemu dwa razy, co może wprowadzić zamieszanie. ;)
Jako nauczyciel możesz wygenerować nowe hasło i login, pod warunkiem, że przy tworzeniu klasy dodałeś/aś swoich uczniów do klasy poprzez wprowadzanie nazw użytkowników. W tym przypadku odnajdź w górnym panelu zakładkę “KLASY” i naciśnij na interesującą Cię grupę. Po wejściu w nią, wybierz “Loginy i hasła”. Czas na ostatni krok! Kliknij w przycisk “ustaw nowe dane” przy wybranym uczniu. I już, gotowe! Klikając powtórnie w “Loginy i hasła” zobaczysz nowe hasło i login. Pamiętaj, żeby przesłać je uczniowie i/lub jego rodzicowi.

Jeśli uczeń dołączył do klasy poprzez zaproszenie z linkiem i zarejestrował się przy użyciu adresu mailowego, to może samodzielnie zresetować hasło poprzez opcję "Nie pamiętam hasła" widoczną na ekranie logowania.
Bezpośrednie przeniesienie nie jest możliwe. Uczeń musi założyć nowe konto, przy dołączaniu do nowej klasy (jeśli rejestruje się przez link otrzymany od nauczyciela, to musi podać NOWY adres e-mail). Jeśli jednak zależy Ci na przeniesieniu wyników ucznia i jego postępów w nauce, to napisz do nas wiadomość na info@lingos.pl. Pomożemy!
Na ten moment nie ma możliwości różnicowania testów w obrębie grupy. Możesz jednak przygotować kilka różnych testów, ustawić je w wybranym czasie i zakomunikować uczniom, żeby wykonali tylko swój, im dedykowany.
System tworzy indywidualny plan nauki dla każdego ucznia, co oznacza że każdy z nich będzie przyswajał słówka w swoim tempie. Jeśli uczeń wykonuje jedną lekcją dziennie, to "zobaczy" nowe słówka, znacznie później niż uczeń, który wykonuje kilka lekcji w ciągu jednego dnia. Czynnikiem wpływającym na ten stan jest również liczba popełnionych błędów (jeśli uczeń popełnia ich całkiem sporo, to system będzie pokazywał mu częściej wyrażenia, które sprawiają mu trudność, tak by w pełni uczeń mógł je przyswoić). Lekcja więc wtedy składa się głównie z powtórek "trudnych" dla ucznia słów. Dlatego proponujemy zachęcić takich uczniów do wykonywania więcej lekcji. Jeśli jednak jedna lekcja dziennie to dla niego maksimum jakie może wykonać, to uspokajamy, słówka w końcu się pojawią! :)
Nasz inteligentny system wystawia oceny na podstawie wyłącznie systematyczności w wykonywaniu lekcji, a nie indywidualnych zdolności uczniów. Zależy nam, by uczniowie mogli wyrobić "zdrowy nawyk" codziennej nauki języka obcego. Nie ma przecież skutecznej nauki, bez regularnych powtórek! Wystarczy, że Uczeń wykona minimum jedną lekcję dziennie (od poniedziałku do piątku), by system wystawił mu ocenę bardzo dobrą. Małymi kroczkami do celu! Oczywiście niektórzy Uczniowie uczą się więcej, i to jest super! Ekstra, że tak angażują się w naukę!

Co z weekendami? Odpuszczamy ocenianie w tym czasie. Co oznacza, że nie przyznajemy minusowych punktów za brak wykonanych lekcji. Jeśli jednak uczeń zechce popracować w sobotę, czy w niedzielę, to jak najbardziej może. W taki sposób może też "nadrobić" lekcje z tygodnia i wpłynąć na wynik ostatecznej oceny.

Przykład: Uczeń wykonuje minimum jedną lekcję w poniedziałek, wtorek i środę. System zaproponowałby mu ocenę dostateczną. Jednak jeśli Uczniowi zależy na zdobyciu oceny bardzo dobrej, to może popracować w weekend (więc jeśli wykona minimum jedną lekcję w sobotę i niedzielę, to system mu wystawi bardzo dobrą).

Podkreślamy jednak, że to PROPONOWANY system wystawiania ocen. Gorąco zachęcamy, by każdy Nauczyciel wspólnie ustalił z uczniami własne kryteria oceniania i przedstawił go rodzicom.
Punkty przyznawane są za systematyczne wykonywanie lekcji. 1 punkt uczeń zdobywa za wykonanie jednej lekcji w ciągu dnia. Dodatkowo zyskuje kolejne punkty za każdy dzień nauki bez przerwy - za pierwszy dzień 1 punkt, za drugi 2 punkty, za trzeci 3 punkty i tak aż do dziesiątego dnia. Od dziesiątego dnia codziennie na konto Ucznia będzie wpływać aż 10 punktów, ale jeśli przerwie naukę, to wróci na start i zacznie od początku.

Uczeń może sprawdzić zdobyte przez siebie punkty w swoim panelu. Co więcej, nauczyciel też ma do nich wgląd. By je sprawdzić, zaloguj się na swoim koncie i po wejściu w daną klasę, kliknij na imię/login ucznia.
Jeśli nie znalazłeś/aś odpowiedzi w powyższych pytaniach, napisz do nas na facebooku lub poprzez maila: info@lingos.pl.